dilluns, 12 de març del 2012

LA INTERMINABLE HISTÒRIA DE L'AVE

L'AVE que haurà d'unir Barcelona i Figueres amb la frontera de França es torna a endarrerir, com a mínim fins a 2013, segons el Ministeri de Foment del Govern espanyol.
A dia d'avui, encara hi ha dos trams d'obra que estan pendents cosa que perjudica la posada en marxa de la línia.
CIU considera aquest endarreriment "innaceptable" i el seu diputat per Girona, Jordi Xuclà, responsabilitza al Govern d'aquesta demora que diu que penalitza als ciutadans catalans. Les dues obres s'haurien d'haver fet lícites l'octubre de l'any passat per a poder estar acabades aquest any.
De fet, l'infrastructura està pràcticament acabada però falta posar les vies i els sistemes d'electrificació i seguretat.
LICITACIÓ ESTACIÓ DE L'AVE FIGUERES-VILAFANT



El servei de la futura línia serà explotat per una empresa mixta que està formada per les companyes ferroviaries espanyola i francesa (Renfe i SNCF).

 Inicialment, el 1988 es preveia que l’AVE havia d’arribar a Barcelona el 2002 i el 2004 a la frontera amb França. Però, com ja és habitual, la dates no es van complir. A la ciutat comtal l’AVE va arribar el 2008 i les obres per arribar a França van començar l’agost d’aquell any. Uns mesos després, el gener del 2009, començava la perforació del carrer Mallorca, unes obres polèmiques, ja que la tuneladora passava just per sota d’obres d’Antoni Gaudí com la Sagrada Família i La Pedrera. Les protestes principals venien de la plataforma l’AVE Pel Litoral. Mentrestant, d’altres reclamaven –i reclamen- estacions addicionals de la línia al pas del tren pel seu municipi, com Sant Cugat del Vallès o l’aeroport de Girona. La connexió amb França es va inaugurar parcialment el desembre del 2010 des de l’estació de Figueres-Vilafant, però per arribar a Barcelona encara cal fer transbordament amb un tren convencional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada