dimarts, 22 de maig del 2012

LA NOVA ERA DEL TEATRE CATALÀ

Transformisme, playback i altres tècniques escèniques es renoven amb els nous grups a Catalunya.


Catalunya sempre ha estat una font d’innovació de formes teatrals. Només cal recordar Els Joglars o La Fura dels Baus. Les companyies teatrals buscaven dins de les arrels del nostre teatre, l’antiga Grècia i la Mediterrània, i afegien elements innovadors al gust del públic del moment.
Actualment, noves companyies han sortit a l’escenari. Continua la tendència catalana de l’ús innovador de tècniques ja existents, però, potser, no van tan lluny, ja que busquen els elements en la nostra història més propera. I aquest és el cas, per exemple, del grup teatral The Chanclettes, que centra les seves obres en cançons, pel·lícules i personatges de les darreries del segle XX, com Los Ángeles de Charlie, ABBA, o Eurovisión. Els quatre membres de la companyia expliquen que mai van pensar que s’acabarien dedicant a això: “Nosaltres sempre hem actuat perquè ens diverteix fer riure a la gent. Això de la vocació ho deixem per a la gent que estudia al Institut del Teatre”.

L’èxit de la nova forma de fer teatre de The Chanclettes radica en la continua innovació de tècniques antigues. El playback, una forma d’espectacle sempre utilitzada a televisió, es renova amb la barreja de cançons i diàlegs. El transformisme perd part dels prejudicis a què estava sotmés i s’utilitza com una eina més tot i que, l’Andreu Cayuela, comenta que: “és normal que el teatre de transformisme estigui mal vist per un sector de la població, ja que el 90% dels shows d’aquest tipus que he vist els he trobat infectes, avorrits i sense gens de gràcia. Quant els veig a tots maquillats creient-se dones penso: però que no ho veus que fas el ridícul?”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada